Filmnyheter -- De tre musketörerna m.m.

Har precis sett att De tre Musketörerna håller på att bli en ny film som ska komma redan nästa år. Ibland får man ju inte reda på filmnyheter trots att de har funnits ett tag.

Anledningen till att jag hittade denna information var att jag, som jag brukar göra då och då, surfade in på Imdb och kollade in Orlando Blooms sida. Där hittade jag inte bara information om att han precis har gift sig (verkligen precis - den 22 juli, alltså i torsdags), men även att han har en roll i den nya versionen av De tre musketörerna. Jag hade verkligen ingen aning om att de höll på med en, men har tyckt ett tag att de faktiskt borde göra en, då den förra filmen inte håller sig till bokens story särskilt bra. Man kan ju bara hoppas på att de åtminstone försöker denna gång.

Jag måste säga att jag blev väldigt trevligt överaskad av rollsättningen samt av att det är Andrew Davies (som tidigare har skrivit ett flertal väldigt bra kostymdraman) som har skrivit manus. Det enda negativa med att det är han som har skrivit manus är det faktum att han nog aldrig har skrivit något med action i. Men detta vägs förhoppningsvis upp av att regissören främst har regisserat action.

Jag tycker själv att rollistan är superb och att de skådespelare som har valts kommer att passa utmärkt för sina roller -- men vad tycker ni?

Rollista

 

Milla Jovovich ... Milady de Winter

Logan Lerman ... D'Artagnan

Mads Mikkelsen ... Rochefort

Orlando Bloom ... Duke of Buckingham

Matthew Macfadyen ... Athos

Christoph Waltz ... Cardinal Richelieu

Ray Stevenson ... Porthos

Juno Temple ... Queen Anne

Luke Evans ... Aramis


En annan filmnyhet är att arbetet med en av de mest efterlängtade filmerna för mig har påbörjats
Rollistan har fyllts på och det har börjat dyka upp foton från inspelningen på internet.

Filmen jag talar om är såklart One for the money, baserad på en av mina favoritböcker vid samma namn av Janet Evanovich.

Nedan kan ni se rollista samt bild på Heigl som Steph från inspelningen


Katherine Heigl ... Stephanie Plum

Daniel Sunjata ... Ranger

Jason O'Mara ... Joe Morelli

John Leguizamo ... Jimmy Alpha

Patrick Fischler ... Vinnie Plum

Sherri Shepherd    ... Lula

Jack Erdie ... Flat-Nosed Louis



Var inte säker när jag först hörde att Stephanie skulle spelas av Heigl, men efter att ha sett denna bild är jag mera positiv :)
Rollistan i stort är jag inte hundraprocent nöjd med, främst hade jag velat byta ut Jason O'Mara som spelar Joe Morelli, då han inte alls känns rätt (först och främst är han för gammal).
Men jag hoppas på det bästa och ser fram emot att få reda på hur resten av rollistan ser ut -
Jag är först och främst mycket nyfiken på vem som ska spela galningen Ramirez samt Stephanies okoventionella och hysteriskt roliga mormor Mazur.



Två andra filmer som verkar kicka ass är Zac Snyders Sucker Punch samt Drive Angry med Nicholas Cage i huvudrollen (som förövrigt verkar ha hittat tillbaka till att göra BRA filmer i och med Kick-Ass).
Båda kommer nästa år :D



http://www.imdb.com/title/tt0978764/




http://www.imdb.com/title/tt1502404/


Okej det var allt för denna gången

So long -- Katrin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0