Pan's Labyrinth, kebab och mer fyrverkerier

Idag har varit en slapp dag fram till ungefär klockan sex, då fick jag nog av ensamheten och bästemde mig för att försöka få tag i någon som kanske ville ut och festa. Det har ju trots allt varit studenternas dag idag och pubarna skulle ha gratis inträde. Jag smsade runt och skrev på facebook, men klockan åtta hade jag ännu inte fått tag på någon som kunde. Jag bestämde mig då för att gå och se en film på minifilmfestivalen de hade uppe på skolan. De hade inte skrivit någonstans vad det skulle vara för filmer, men bestämde mig för att gå och se den som var klockan halv nio, och om jag hade tur kanske jag träffade någon jag kände där som ville festa med mig.
Filmen visade sig vara Pan's Labyrinth, som jag aldrig sett tidigare men hört mycket bra om, så jag hade därför velat se den ända sedan den kom ut.

Den var väldigt bra, som en sorts saga för vuxna med väldigt läskiga partier (här får man räkna in att jag är väldigt lättskrämd dock) och som utspelade sig i mitten av 1900-talet i Spanien.

Jag rekommenderar er verkligen att se den, men jag vill bara förvarna om att en del våldsamma och brutala scener finns i filmen.

När jag gick hem ifrån filmen såg jag att kebab vagnen var öppen så jag gick och köpte mig en kebab i bröd, jag satte mig sedan här hemma och åt min kebab och kollade på mer Las Vegas. Det var supergott :D

Runt elva började lite fyrverkerier, så jag ställde mig i fönstret och kollade, det pågick inte särskilt länge dock och även om det var fint så var det inte lika fint som det som var igår ;)

Jaja, nu ska jag återgå till att kolla på Las Vegas och dricka underbart god Coca-cola, imorgon blir det att ta itu med att researcha Ealing komedier till grupparbetet. :D

So long

xoxo
Katrin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0